EL RETRAT

1911En el retrat cal observar amb la màxima profunditat el nostre personatge i captar lo amb la mínima. Així possiblement veig la vida en un 32f però l interpreto en un 2,8.

En el retrato hay que observar con la máxima profundidad nuestro personaje y captar *lo con la mínima. Así posiblemente veo la vida en un 32f pero lo interpreto en un 2,8.

In the portrait must be observed with the maximum depth * our character and capture it with minimal . So possibly I see life in a 32f but interpret it in 2.8 .

1531895_10203393572579857_1493697799_o“Afortunadament, no tenim per què semblar-nos als nostres retrats.”*Anatole *France“

He passat més de trenta anys de la meva vida edulcorant expressions en l’escena publicitaria, ara desitjo més que mai captar sentiments.He pasado más de treinta años de mi vida edulcorando expresiones en la escena *publicitaria, ahora deseo más que nunca captar sentimientos.

He Spent more than thirty years of my life edulcorando expressions in the scene * advertising , now I want more than ever to capture feelings.

mani2

tres

_AF_2833

tres

_AF_2772
_AF_2736

libre1

grup

Milers de mirades es centrifuguen en la nostra retina captan-ne l essencial.Miles de miradas se centrifugan en nuestra retina captando su esencia.

pintor

BCN.

Miles de miradas se *centrifuguen en nuestra retina *captan-*ne el esencial.

Arribat a la fotografia a través de l’art i l’observació, vaig trobar en ella la prolongació dels sentits i la meva millor forma d’expressar els meus sentiments.Veure la vida a través d’un objectiu permet accentuar o suavitzar la càrrega emocional de cada instante.la fotografia és un traductor d’emocions i generador d’impulsos .

Llegado a la fotografía a través del arte y la observación, encontré en ella la prolongación de los sentidos y mi mejor forma de expresar mis sentimientos.Ver la vida a través de un objetivo permite acentuar o suavizar la carga emocional de cada instante.La fotografía es un traductor  de emociones y generador de impulsos .

I came to photography through art and observation, found in it the extension of the senses and my way of expressing my best sentimientos.Ver life through a lens allows boost or soften the emotional burden of each photograph instante.La he is a translator of emotions and pulse generator.

r27

Aula d’il-luminació. retrat en 2,8

Com a observador de la vida intento ser objectiu, com a fotògraf intento testimoniar la realitat.Como observador de la vida intento ser objetivo, como fotógrafo intento testimoniar la realidad.

.As Observer of life I try to be objective , as witness the fact Photographer attempt .

En la intimitat de la penombra les pupil·les es dilaten i les mirades potencien la seva força. En la intimidad de la penumbra las pupilas se dilatan i las miradas potencian su fuerza.

In the privacy of the darkness the pupils dilate i looks enhance its strength.

El mestre . Fez

Los mejores retratos son aquellos en los que hay una ligera mezcla de caricatura.
Thomas Macaulay“.

The best portraits are those in which there is a slight mixture of caricature. ” Thomas Macaulay . “

Argelia.

Els millors retrats són aquells en els quals hi ha una lleugera mescla de caricatura.”―Thomas *Macaulay“

r6

Siria. interior mezquita.

r3

El Cairo. barri jueu.

r11

Siria. el consell dels vells.

r12

Refugiat palestí a Damasc.

r5

Marrakech.interior de la Koutubia.

r8

interior de la cashba. Marroc

Dues persones que es miren als ulls no veuen els seus ulls sinó les seves mirades.”
―Robert *Bresson.
Dos personas que se miran a los ojos no ven sus ojos sino sus miradas.Robert Bresson“

.Two People look in the eyes they do not see their eyes but their eyes . ” Robert Bresson “

r31

r13

Sovint el fotògraf de retrat es mostra invisible als fotografiats. Passar desapercebuts és el millor argument per al nostre guió

A menudo el fotógrafo de retrato se muestra invisible a los fotografiados. Pasar desapercibidos es el mejor argumento para nuestro guión.

A portrait photographer often shown invisible to the photographed. Go unnoticed is the best argument for our script.

r45

Muxia.Galicia

“Les paraules estan plenes de falsedat o d’art; la mirada és el llenguatge del cor.”
―William Shakespeare“
Las palabras están llenas de falsedad o de arte; la mirada es el lenguaje del corazón.
William Shakespeare

r37

r28

“Mai he vist cares, perquè he mirat a la gent en l’ull, només vaig veure les seves mirades.”
―Arnold Schönberg
Nunca he visto caras, porque he mirado a la gente en el ojo, sólo vi sus miradas.
Arnold Schönbergr33

En les paraules es reflecteix el talent, i en les mirades, l’ànima”―José *Selgas

En las palabras se refleja el talento, y en las miradas, el almaJosé Selgas

r19

r30

r18

r17

“Per veure clar, n’hi ha prou amb canviar l’adreça de la mirada.”
―*Antoine de *Saint-*Exupéry“

r20

Escócia.

Para ver claro, basta con cambiar la dirección de la mirada.
Antoine de Saint-Exupéry

r46

r2

r29

r32

r39

r43
neen

Sempre els ulls..Subtils encreuaments de mirades fan possible captar-ne missatges quasi ocults. Misteris de la comunicació que la llum ens permet observar.

Siempre los ojos.Sutiles cruces de miradas hacen posible captar mensajes casi ocultos. Misterios de la comunicación que la luz nos permite observar.mariSiempre los ojos.

.Sutiles always looks crossings make it possible to capture almost hidden messages . Mysteries of communication that allows us observar.mariSiempre light eyes.


hasselbladSelecciónar la millor mirada….

ret001

ret003Editar els detàlls…r41
r42Robar miradas es casi adictivor38Retrato a un profesional de la mirada.r23Robar mirades és quasi addictiu.

El retratista sovint s’emmiralla en els ulls del retratat.El retratista a menudo se refleja en los ojos del retratado.

r7

mg_2361La qualitat en un retrat és proporcional a la informació que ens transmet sobre el protagonista, la capacitat de relat de cada imatge pot ser o no subjectiva però no pot deixar-nos indiferents en vers el fotografiat.
La tècnica és al nostre servei per afinar més en aquest propòsit, un acurat treball de focus i la concreció del hiperfocal és decisiu. En el retrat com en totes les disciplines fotogràfiques la concreció és fonamental tant en línia estètica com informativa. Quan la tècnica és sobreposa a la informació és possible que ens prengui força el missatge.
El retrat a plena obertura és com la pinzellada més subtil en la pintura. Cal treballar aquest concepte per fruir de retrats amb força estètica i informativa.
1424395_10202989699323278_933638441_n

La calidad en un retrato es proporcional a la información que nos transmite sobre el protagonista, la capacidad de relato de cada imagen puede ser o no subjetiva pero no puede dejarnos indiferentes en verso el fotografiado.
La técnica es a nuestro servicio para afinar más en este propósito, un cuidadoso trabajo de foco y la concreción del *hiperfocal es decisivo. En el retrato como en todas las disciplinas fotográficas la concreción es fundamental tanto en linea estética como informativa. Cuando la técnica es sobrepone a la información es posible que nos tome bastante el mensaje.
El retrato a plena apertura es como la pincelada más sutil en la pintura. Hay que trabajar este concepto par disfrutar de retratos con fuerza estética e informativa.

1394412_10202989710123548_557153523_n

The quality of a picture is proportional to the information it conveys about the protagonist , the ability of each picture story may or may not subjective but can not leave us indifferent verse shooting. The technique is to refine our service for this purpose , a thorough job of focus and realization of * hiperfocal is decisive. In the portrait and all photographic disciplines the realization is crucial both aesthetic and informative online . When the technique is superimposed on the information we may take quite the message. The portrait is fully open as the most subtle touch in the paint. You have to work this concept couple enjoy portraits with aesthetic and informative force.

1463099_10202989713163624_1335748226_n

4534_1177440196005_4615935_nAl Tíbet o al Nepal…els nens gràns protagonistes .

4534_1177440236006_3880244_n

4534_1177440156004_2683713_n

4534_1177429035726_6309230_n

Al interior de la cashba..4534_1177429075727_1648158_n

Camíns del deserrt.

26508_1408722257912_4399526_n

26508_1408722297913_7140011_n

cuba

Les no mirades.

r40

10177908_10204064153183953_7123613143359627549_nEl gràn repte. la mirada dels cecs.

La ceguera a Africa.
La ceguera a Africa.
La ceguera a Africa.
10321140_10204210620125535_8143932419113110047_o
Varsovia.
10295007_10204210755448918_8656950393220072407_o
59351_1646811890004_3200178_n
62776_1646811249988_4055999_n
63540_1646807889904_7712901_n
El modernisme català.10003839_10203944430950972_1355143996_o
1500945_10203397663882137_1726669255_o
1496345_10203397103908138_1136548539_o
1780107_10203771055736700_1420533517_o
9434
3
books005
bokks002
harley
sombras
pla
yamila1
1504103_10203215206720822_1442156258_n
1454560_10203112851161997_2125164559_n
6328694228_9451359260_z

El aspecto técnico en el retrato. Inicié el trayecto con cámaras pesadas y grandes. *Rollieflex, *Mamiya, *Bronica, *Hasselblad… más tarde mi joya predilecta fue una *Contax *RTSII con objetivos *Zeiss y con la llegada del digital *NIkon y *Canon siempre con objetivos 2,8 o más luminosos.

The technical aspect in portrait. I started the journey with heavy and big cameras. Rollieflex * * Mamiya , Bronica * * Hasselblad … later my favorite gem was Contax * * * Zeiss RTSII objectives and with the advent of digital * * Nikon and Canon always with objectives 2.8 or brighter.

7118El retrat més senzill. contrallum rebotat en un A4 blanc i llum natural. 

The retrat Senzill month . Contrallum rebotat on A4 blanc i llum naturally .

objectius-1

urlEntre els meus objectius preferits, per a retrat solc utilitzar el 70/200mm f2,8 per la seva suavitat, el 24/70 *mmf2,8 si preciso captar l’entorn del protagonista, excepcionalment el 17/35mm f2,8. La càmera sol ser *full *frame per aprofitar la profunditat de camp original.

Entre mis objetivos preferidos, para retrato suelo utilizar el 70/200mm f2,8 por su suavidad, el 24/70 mmf2,8 si preciso captar el entorno del protagonista, excepcionalmente el 17/35mm f2,8. La cámara suele ser full frame para aprovechar la profundidad de campo original.

Among my favorites objectives for portrait usually use 70 / 200mm f2.8 for its softness, the 24/70 mmf2,8 if necessary to grasp the environment of the protagonist, exceptionally 17 / 35mm f2.8 . The camera is usually full frame to tap the depth of original field.

muntatge

s

clase

triptico-flm

estudi

pagina1

retrat-tcm

profes

foyer

4 pensaments sobre “EL RETRAT

  1. Retroenllaç: El perquè d’una mirada | PHOTROPIC

  2. Després de veure aquests retrats…. aquestes mirades ……..
    Les expressions d’aquesta gent m’han captivat, transmeten el seu interior …… No tinc paraules per expressar el què penso ……nomes dir-te que persones com tu donen prestigi al nostre País , endavant i moltes felicitats.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s