Perpinyà inaugura el Visa pour l’Image enmig de fortes mesures de seguretat.

logo

El festival de fotoperiodisme acull exposicions que tracten sobre els conflictes que sacsejen els cinc continents.

La crisi migratòria i els atemptats centren el 28è Visa Pour l’Image de Perpinyà.

Dispositiu de màxima seguretat per ‘Visa pour l’image’

A causa de l’amenaça terrorista que plana sobre l’estat francès, a partir del 27 d’agost, tindrem s’afrontar nombrosos escorcolls de bosses, material, etc..

Cada any al septembre ens retrobem a Perpignan.

dscf3462

L’autor fotografiat per Lali Canals.


Perpinyà constitueix un fòrum de discussió per als professionals que poden parlar dels problemes de la seva feina i debatre sobre qüestions de producció i d’utilització d’imatges, i del futur de la professió. Són molts els temes que es tracten en ocasió d’aquestes trobades amb els fotògrafs. El públic hi pot descobrir el treball diari d’un fotoperiodista : la tria dels temes, la logística, les dificultats inherents a determinats reportatges…

_34a4935

Joan safont/photography

Visa pour l’Image, el més important festival internacional de fotoperiodisme, que té lloc cada any a Perpinyà. El festival constitueix una cita excepcional per als enamorats de la fotografia i el festival reuneix milers de visitants que comparteixen la mateixa passió pel fotoperiodisme.

_34a4908

Joan Safont/photography

Explorar les exposicions repartides per tota la ciutat i descobrir reportatges captivadors, realitzats per fotoperiodistes d’arreu del món. Assistir a les vetllades de projecció i participar als col•loquis i a les trobades. Aixó es Visa

PERPINYÀ | ACN Perpinyà es converteix, des d’aquest dissabte i fins al proper 11 de setembre, en capital mundial del fotoperiodisme. El festival Visa Pour l’Image obre portes per mostrar 22 exposicions de fotògrafs de tot el món que fan aflorar conflictes i problemes que sacsegen els cinc continents. En aquesta 28ena edició, el festival fa especial èmfasi en els conflictes migratoris i els diferents atemptats que han tingut lloc durant els darrers dotze mesos a tot el planeta.

El festival de fotoperiodisme acull exposicions que tracten sobre els conflictes que sacsejen els cinc continents

sancoro-seguridad-privada
Per primera vegada, el festival es farà enmig de fortes mesures de seguretat a causa de l’amenaça terrorista. Després dels atemptats de París i Nisa, les autoritats franceses han elevat més encara els controls per intentar garantir la seguretat al país. Visa Pour l’Image, a més, tracta temes que poden incomodar els radicals com són els atemptats, la guerra a Síria o el control d’Estat Islàmic sobre poblacions de l’Iraq, per això les autoritats van debatre la possibilitat de suspendre-la. Però des de l’organització del festival tenien clar que no podien cedir a les pressions de la por i defensen que, aquest any més que mai, el festival és un crit a la llibertat. El seu director, Jean-François Leroy, ha assegurat que no han alterat ni un mil·límetre la programació i que no ha rebut cap pressió de cap estament polític per fer-ho. Per això, defensa que el Visa ha de seguir parlant amb les mateixes paraules dels conflictes que sacsegen el món. No tindria cap sentit que un festival com el Visa censurés el treball dels fotoperiodistes, seria una aberració, defensava el dia de la presentació del festival.
Malgrat el fons del festival es manté inalterable, l’amenaça terrorista ha obligat els organitzadors a fer alguns canvis. Els milers de persones que visitin aquests quinze dies les exposicions i assisteixin a les diferents activitats programades hauran de passar per arcs detectors de metalls, mostrar les seves bosses de mà i esperar pacientment a les cues que preveuen que es puguin formar. Una de les activitats potents del Visa són les vetllades que es fan cada vespre i que repassen els esdeveniments més destacats dels darrers dotze mesos a través de projeccions i debats. Aquestes sessions es fan sempre al recinte de Campo Santo però, a més, el Visa instal·lava una pantalla a la plaça de la República per tal que més gent ho pogués seguir-les. Aquesta activitat s’ha cancel·lat aquest any per motius de seguretat.

_34a4870

Joan Safont/photography

Festival Internacional de Fotoperiodisme

  1. Del 27 d’agost a l’11 de setembre de 2016
  2. Setmana escolar del 12 al 16 de setembre
  3. Vetllades de projecció de 29 d’agost al 3 de setembre
  4. Setmana professional del 29 d’agost al 4 de setembre.
_34a4917

Joan safont/photography

A Perpinyà, Del 29 d’agost al 6 de setembre 2015, milers de professionals del fotoperiodisme tenen l’oportunitat de coincidir i de debatre sobre la seva feina i sobre l’estat de la seva professió.

_34a5044

 

o3pwvfehqnspkpmf90a8

16.jpg

533_l

_34A4942.JPG

Exposicións.

Entre les 22 exposicions que es podran veure entre el 27 d’agost i l’11 de setembre hi ha un repertori ampli en temàtiques i procedències. Tres de les mostres estaran dedicades a la crisi migratòria. S’han convidat dos fotògrafs grecs que estan immortalitzant el drama des del primer moment, com són Yannis Behrakis i Aris Messenis; i també la francesa Marie Dorigny que centra el seu treball en les dones exiliades.

Altres temes que seran presents al Visa seran els reportatges sobre una nova droga altament addictiva estesa a l’Argentina i altres països sudamericans, que es coneix amb el nom de ‘Paco’; el treball de Peter Bauza per denunciar la doble cara del Brasil: mentre s’inverteixen milions en grans infraestructures esportives, centenars de famílies malviuen en edificis ocupats pels ‘sense-sostre’, o el reportatge de Frédéric Noy que mostra els estralls de l’homofòbia a l’Àfrica.

Hi haurà espai també per a conflictes a països com el Kurdistan i Sudan del Sud o el que enfronta israelians i palestins des de fa 70 anys. S’abordarà el tràfic il·legal de marfil al centre del continent africà i centres d’internament per a discapacitats intel·lectuals a Rússia. A més, aquest any es recupera un reportatge fotogràfic de Marc Riboud sobre com Fidel Castro va rebre la notícia de l’assassinat de John F. Kennedy, fa 52 anys.

Visa pour l’Image compta novament amb una setmana destinada als professionals i té pràcticament acabades les obres del Centre Internacional de Fotoperiodisme al convent dels Minimes, un projecte que vol fer de Perpinyà capital mundial del fotoperiodisme durant tot l’any i que treballarà per a l’exhibició i l’arxiu els treballs dels fotoperiodistes arreu del món.

El festival també fa entrega de diversos guardons per reconèixer la tasca dels professionals dedicats al fotoperiodisme. L’any 2015 van entregar-se més de 133.000 euros en premis. En paral·lel, l’organització ha donat a conèixer que en aquesta edició hi haurà prop d’un miler de professionals acreditats. De fet, el festival obrirà portes el 27 d’agost per al públic generalista i el 29 d’agost per als professionals.

El premi Visa d’Or News és per Aris Messinis

Ha guanyat amb un reportatge sobre els refugiats. L’alemany Peter Bauza ha obtingut el primer premi en la categoria de revista, retratant la supervivència de 300 famílies en un edifici inacabat del Brasil.

– El Festival Visa pour l’Image ha guardonat el fotògraf grec Aris Messinis amb el Visa d’Or News pel reportatge ‘War in Peace’, que explica el drama dels refugiats que han arribat a l’illa grega de Lesbos aquests últims mesos. La crisi dels refugiats ha estat un dels temes més comuns entre els treballs que s’hi hi han presentat.

arismessinis-migrants_001-300x200

– S’hi destaca també el premi en categoria de revista que ha aconseguit el fotoperiodista alemany Peter Bauza amb ‘Copacabana Palace’. En aquest cas, perquè reflecteix la supervivència de tres-centes famílies del Brasil que viuen en un edifici inacabat. Bauza mostra la paradoxa entre un Brasil que ha construït grans infraestructures per als Jocs Olímpics i la realitat que es viu en molts barris de ciutats grans com ara Rio de Janeiro, amb edificis sense acabar i en males condicions.

peterbauza-copacabana_002-300x200

– El festival ha premiat també la parella de fotògrafs eslovens Jaka Gasar i Bojan Velikonja en la categoria de fotografia quotidiana per ‘Dnevnik’, on es mostra la crisi de refugiats que arriben a Eslovènia.

GREENE_Stanley-300x198.jpg

– El Visa d’Or honorífic ha estat per alfotoperiodista dels Estats UnitsStanley Greene.

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s